Τετάρτη 14 Ιανουαρίου 2015

Βουληφόρος Κλειώ

ΒΟΥΛΗ 80

Βουλή Μεγαθύμων Β 53

Στο Κλέος της Μυθιστορίας
Ένα πιθάρι  στην είσοδο του κτιρίου της Βουλής στην Βορειοδυτική πλευρά, τράβηξε την προσοχή μου. Αναπόφευκτος ο συνειρμός με το πιθάρι του Διογένη που έψαχνε να βρει γύρω του ανθρώπους. Που είναι άραγε σήμερα οι πολιτικοί, άνδρες επιφανείς με γενναιότητα, λόγο, και ορθή σκέψη. Η πολιτική ζωή της χώρας σε πλήρη παρακμή, σήψη και αποσύνθεση σκέφτηκα περνώντας την μεγάλη καγκελόπορτα εμφανώς προβληματισμένη.
 ΒΟΥΛΗ 12
Το πιθάρι του Διογένη αναζητά τον Άνθρωπο
ΒΟΥΛΗ 11
Μπαίνοντας στο κτίριο και κατά μήκος του διαδρόμου που οδηγεί στην αίθουσα κοινοβουλίου  η ματιά μου έπεσε σε μία σειρά από πίνακες  . Τις εξέτασα διεξοδικά.
ΒΟΥΛΗ 106
Εδώ είναι ο Αινείας που φεύγει διασώζοντας τον πατέρα του από την φλεγόμενη Τροία Κριεζή 1948.
Άκρως σημειολογικό θα έλεγα! Έχουμε τόσο ωραίους μύθους και τόσο λαμπρή ιστορία που θα μπορούσαμε να στολίσουμε την είσοδο της Βουλής, για να ανατρέξουμε σε άλλες πόλεις Ευρωπαϊκές που όλα τα δημόσια κτίρια τους και τα μουσεία τους, καθώς και οι κήποι τους είναι γεμάτα με αγάλματα και πίνακες  με θέματα της Ελληνικής μυθιστορίας.
ΒΟΥΛΗ 107
Ο ποιητής των "ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΠΟΛΙΟΡΚΗΜΕΝΩΝ" ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ
Πηγή έμπνευσης των Ελεύθερων Πολιορκημένων είναι ο αγώνας για την ελευθερία και η ηρωική έξοδος του Μεσολογγίου, κατά τη δεύτερη πολιορκία του από τους Οθωμανούς, που κράτησε σχεδόν ένα χρόνο και κορυφώθηκε με την έξοδο στις 10 Απριλίου 1826. Μέσα από τους στίχους μας μεταδίδει το ηθικό μεγαλείο των Ελλήνων αγωνιστών."....Ο Απρίλης με τον Έρωτα χορεύουν καί γελούνε,
κι όσ’ άνθια βγαίνουν και καρποί τόσ’ άρματα σε κλειούνε."
ΒΟΥΛΗ 109         ΡΗΓΑΣ ΦΕΡΑΙΟΣ ΜΥΤΑΡΑΣ
Ο ΡΗΓΑΣ ΦΕΡΑΙΟΣ του  ΔΗΜΗΤΡΗ ΜΥΤΑΡΑ 1975
Έγραψε τον Θούριο , το Σχολείον των ντελικάτων Εραστών, το Φυσικής απάνθισμα, το Ηθικός Τρίπους  Το Σύνταγμα της Ελληνικής Δημοκρατίας,Τα Δίκαια του ανθρώπου, καθώς και το Νέος Ανάχαρσις και σύνταξε την «Χάρτα», ένα μνημειώδες για την εποχή του χάρτη της Ελλάδος.
βουλη περικλησ
Μπαίνοντας στον προθάλαμο της αίθουσας της Ολομέλειας συνάντησα τον Περικλή.Νομίζω ότι δεν χρειάζεται να σας τον συστήσω .Πολιτικός, ρήτορας και στρατηγός του 5ου αιώνα π.Χ του «Χρυσού Αιώνα". Ο περί και κλέος δηλαδή o περιτριγυρισμένος από δόξα, περίδοξος,που χάρισε στην Αθήνα δύναμη, δόξα και η φήμη οδηγώντας την πόλη του στην μεγαλύτερη ακμή της ιστορίας της .Μέγας προστάτης των τεχνών, της λογοτεχνίας και των επιστημών, και ο βασικός υπεύθυνος για το γεγονός ότι η Αθήνα έγινε το πολιτιστικό και πνευματικό κέντρο του αρχαίου κόσμου. Επίσης, σε αυτόν οφείλεται η κατασκευή πολλών από τα σημαντικά μνημεία που κοσμούσαν την Αρχαία Αθήνα, με εκείνα της Ακρόπολης. Μέγας υποστηρικτής της δημοκρατίας και της ελευθερίας του λόγου , και οι ιδέες του έβαλαν την βάση του Δυτικού Πολιτισμού.Οι φιλοδημοκρατικές του θέσεις αποτυπώνονται στον περίφημο «Επιτάφιο Λόγο» του προς τιμήν των πεσόντων του πρώτου έτους του Πελοποννησιακού Πολέμου, ο οποίος διασώθηκε από τον  Θουκυδίδη .
ΒΟΥΛΗ 16  ΒΟΥΛΗ ΕΙΡΗΝΗ
Στο Περιστύλιο της Αίθουσας είναι το Μνημείο της μάχης της Πίνδου του Χρήστου Καπράλου 1951-1956. Μια ανάγλυφη ζωφόρος, μήκους 40 μέτρων και ύψους 1,10 μέτρων, εξιστορεί σε επτά επεισόδια τα περάσματα από την Ειρήνη, τον Πόλεμο (δύο σκηνές με τους αγρότες να εγκαταλείπουν τα χωριά τους και τους στρατιώτες να ξεκινούν για το μέτωπο), την Κατοχή, την Αντίσταση και πάλι την Ειρήνη και τη Συμφιλίωση με τους πολίτες να συγκεντρώνονται γύρω από μία λατέρνα, σε μία ωδή για την ειρήνη. Ισως ο καλλιτέχνης να εμπνεύστηκε από την Ασπίδα του Αχιλλέα, όπως την περιγράφει ο Ομηρος δύο πόλεις του πολέμου και της ειρήνης.
ΒΟΥΛΗ 33    ΒΟΥΛΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
Στην ίδια αίθουσα συνεχίζεται ο ύμνος εις την Δημοκρατία με δύο πίνακες του Μιχάλη Αρφαρά 2009  "Η ΕΙΚΟΝΑ  ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ" και του ΒΑΣΙΛΗ ΘΕΟΧΑΡΑΚΗ "Ο ΗΛΙΟΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ" 2009.
Στον ίδιο χώρο υπάρχουν αποκόμματα εφημερίδων της εποχής της χούντας και της πτώσης της με ταινίες , μουσική τραγούδια, δίσκοι, αφίσσες.
ΒΟΥΛΗ 18    
Ο ΝΑΟΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ    (Υπάρχουν κάποιοι που να πέρασαν από εδώ έχοντας πλήρη επίγνωση της ευθύνης του ρόλου τους, της ισχυρής θέλησης αλλά και της σοβαρότητας και υψηλών γνώσεων που απαιτούσε αυτός ο χώρος.....η ιστορία  απέδειξε ότι πολλοί ήταν ανάξιοι , ποταποί και πολύ "λίγοι" των προδιαγραφών. Τα τελευταία χρόνια δε, απέδειξαν ότι είναι και γελοίοι,  και αναξιοκρατούντες μετατρέποντας την Βουλή σε αρένα. Η Ιστορία δεν έχει καμμία θέση γι΄αυτούς, και θα φύγουν όπως έζησαν  "ανύπαρκτοι".
   ΒΟΥΛΗ 1001
ΟΙ ΠΟΡΤΕΣ ΤΗΣ ΑΙΘΟΥΣΑΣ
Στα έδρανα της μικρής Αίθουσας συνεδριάσεων ΓΕΡΟΥΣΙΑ).
ΒΟΥΛΗ Η ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΙΣΣΟΥ           Η ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΙΣΣΟΥ ΒΟΥΛΗ
Η μεγάλη σκάλα οδηγεί στον πρώτο όροφο, στην αίθουσα των Τρόπαιων και στην μικρή αίθουσα συνεδριάσεων. Εδώ μας περίμενε μία ευχάριστη έκπληξη. Στον τοίχο υπάρχει ένα υφαντό που απεικονίζει την "ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΙΣΣΟΥ" με τον Μέγιστο των Ελλήνων πάνω στο άλογο του. Κάτω η προτομή του Ιωάννη Καποδίστρια.

Σάββατο 10 Ιανουαρίου 2015

Ομηρικές Εύσκοπες Ευωχίες

21  μελέτες για τον Όμηρο αναζητούν ευήκοους ακροατές μελετητές

στις 8:00 μ.μ.


Από τον θεϊκό Όμηρο του Πλάτωνα στον μοντέρνο Όμηρο του Walcott, από τα αισχύλεια γεύματα του ομηρικού συμποσίου στην ταινία των αδελφών Κοέν "Ω αδελφέ, που είσαι;", από τον ομηρικό ήλιο του Γκαίτε στον βίαιο Αχιλλέα της Christa Wolf, από τον αιώνιο Όμηρο του Μπάιρον στον κουφό ομηριστή κηπουρό του Τζόις, η παρουσία των ομηρικών επών και κάθε συζήτηση για αυτά είναι ο θεμέλιος λίθος της πολιτικής, πνευματικής και πολιτιστικής κληρονομιάς του δυτικού κόσμου.
Ο ανά χείρας συλλογικός τόμος, υπό την επιμέλεια του Robert Fowler, αποτελεί ένα σύγχρονο εισαγωγικό σύγγραμμα για τις ομηρικές σπουδές που καταφέρνει να διεκπεραιώσει ένα διπλό έργο: από τη μια, παρουσιάζει με βαθιά γνώση και συστηματικότητα τα θεμελιώδη θέματα της ομηρικής έρευνας, όπως είναι οι συνθήκες δημιουργίας, οι λογοτεχνικές αρετές, οι ιδιομορφίες και τα ιδανικά των επών και, από την άλλη, προσφέρει συναρπαστικά κεφάλαια γύρω από διάφορες μορφές πρόσληψης των ομηρικών ποιημάτων ανά εποχές και πολιτισμούς. Χάρη στους οξυδερκείς συντελεστές κάθε επιμέρους κεφαλαίου, το βιβλίο αποτελεί μια εξαιρετική βιβλιογραφική επιλογή που απευθύνεται σε μια μεγάλη ομάδα αναγνωστών: τον φοιτητή κλασικών σπουδών, τον ομηριστή, τον θεράποντα ανθρωπιστικών και πολιτιστικών σπουδών αλλά και τον φιλόμουσο και φιλοπερίεργο αναγνώστη.
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΒΙΒΛΙΟΥ
Πρόλογος του επιστημονικού επιμελητή
Σημείωμα της επιμελήτριας της ελληνικής έκδοσης
Εισαγωγή
ROBERT FOWLER
ΤΑ ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΚΑΙ Ο ΑΦΗΓΗΤΗΣ ΤΟΥΣ
Ιλιάδα: ένα απρόβλεπτο κλασικό έργο
DONALD LATEINER
Η Οδύσσεια και οι εξερευνήσεις της
MICHAEL SILK
Ο αφηγητής και οι ακροατές του
RUTH SCODEL
ΟΙ ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ
Οι θεοί στα ομηρικά έπη
EMILY KEARNS
Ανδρισμός και ηρωισμός
MICHAEL CLARKE
Κοινωνικό φύλο και ομηρικά έπη
NANCY FELSON ΚΑΙ LAURA SLATKIN
Η ΤΕΧΝΗ ΤΟΥ ΠΟΙΗΤΗ
Λογότυποι, μέτρο και τυπικές σκηνές
MATTHEW CLARK
Παρομοιώσεις και άλλες ομοιότητες
RICHARD BUXTON
Οι λόγοι
JASPER GRIFFIN
ΚΕΙΜΕΝΟ ΚΑΙ "ΠΕΡΙΚΕΙΜΕΝΟ"
Το έπος ως λογοτεχνικό είδος
JOHN MILES FOLEY
Η επική παράδοση στην Ελλάδα
KEN DOWDEN
Η ομηρική κοινωνία
ROBIN OSBORNE
Το Ομηρικό Ζήτημα
ROBERT FOWLER
Η ΠΡΟΣΛΗΨΗ ΤΟΥ ΟΜΗΡΟΥ
Ο Όμηρος και η αρχαία ελληνική γραμματεία
RICHARD HUNTER
Ο Ρωμαίος Όμηρος
JOSEPH farrell
Ο Όμηρος και το αγγλικό έπος
PENELOPE WILSON
Ο Όμηρος και οι ρομαντικοί
TIMOTHY WEBB
Ο Όμηρος και ο Οδυσσέας
VANDA ZAJKO
Όμηρος: η ιστορία μιας ιδέας
JAMES I. PORTER
"Θραύσματα και βεντούζες": σύγχρονες προσλήψεις του Ομήρου
LORNA HARDWICK
Ο Όμηρος σε αγγλική μετάφραση
GEORGE STEINER
ΕΠΙΜΕΤΡΟ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ
Ο Όμηρος στη νεοελληνική διανόηση τον 19ο αιώνα: τρεις περιπτώσεις
ΦΛΩΡΑ Π. ΜΑΝΑΚΙΔΟΥ
Χρονολογικός πίνακας
Ελληνόγλωσσες βιβλιογραφικές αναφορές
Ξενόγλωσσες βιβλιογραφικές αναφορές
Ευρετήριο αποσπασμάτων που εξετάζονται
Γενικό ευρετήριο

Σ.Ι ΖΑΧΑΡΟΠΟΥΛΟΣ

21 μελέτες για τον Όμηρο αναζητούν εύσκοπους 
 "πόδας ωκύς" στοχαστές
ανάμεσα από τις  διαθλαστικές ρωγμές του  Ομηρικού Χρόνου 
σε ΦΩΣ και ΣΚΙΕΣ

Κυριακή 4 Ιανουαρίου 2015

Ομηρικές Μουσικολογίες


46 Ραψωδίες αναζητούν τον δρόμο για την Ιθάκη


Klaus Bruengel (γεννήθηκε τον Οκτώβριο του 1949 στο Holzwickede) είναι Γερμανός συνθέτης. Αξιοσημείωτο έργο του είναι οι 46 μουσικές παρουσιάσεις των χαρακτήρων και των τόπων από το έπος Οδύσσεια του Ομήρου, που συνοψίστηκε στο "η Σουίτα Οδύσσεια" Το καλλιτεχνικό του όνομα είναι Nicola de Brun






ΟΔΥΣΣΕΥΣ

Σαν βγεις στον  πηγαιμό για την ΙΘάκη να κρατάς καλό δοξάρι,  κουπί, βιολί  και ραβδί....
Σε νότες 7  και 5 τραγούδια με όλους τους ΤΟΝΟΥΣ και τα ΠΝΕΥΜΑΤΑ τους  ψάλλονται από τις Μούσες, οι  12 ΟΔΥΣΣΕΙΑΚΟΙ  ΣΤΑΘΜΟΙ.