Πέμπτη 1 Ιουνίου 2023

Ο Όμηρος, το βιολί και ....η Μούσα του

 


Anne-Sophie Mutter:

  Ωδή στον Όμηρο τον Ποιητή

Η κορυφαία μουσικός λίγο πριν εμφανιστεί στο Ηρώδειο μιλά στο Magazine για την Ελλάδα που αγάπησε, τον Όμηρο και τη γυναικεία ενδυνάμωση.

ΟΜΗΡΟΣ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ

Ποιες είναι οι σημαντικότερες στιγμές που έχετε ζήσει σε αυτή την πλούσια πορεία και που σίγουρα δεν θα έλειπαν από ένα βιβλίο με τα απομνημονεύματά σας;

(Γελάει και πάει να μαζέψει το σκυλάκι της τη Μπόνι που κάνει αταξίες) Δε θα γράψω βιβλίο, αυτό είναι σίγουρο. Υπήρξαν τόσες πολλές αξιομνημόνευτες στιγμές! Σίγουρα έχουν γραφτεί ανεξίτηλα στο μυαλό μου οι πρεμιέρες παραστάσεων σύγχρονης μουσικής και τα μεμονωμένα κλασικά κομμάτια που έχουν γραφτεί αποκλειστικά για μένα και τα έχω ερμηνεύσει σε παγκόσμιες πρεμιέρες. Σημαντικές υπήρξαν οι ηχογραφήσεις με τον Currier και η συνεργασία μου με τον Rostropovich. Αλλά πρέπει να σου πω ότι μία από τις πιο σημαντικές στιγμές σίγουρα θα είναι το Ηρώδειο.

Δεν υπάρχει αυτή η χαρά και ο ενθουσιασμός που νιώθω γιατί η ελληνική κουλτούρα αν μη τι άλλο διαμόρφωσε τη ζωή μου. Κυρίως ο Όμηρος. Οι γονείς μου όταν ήμουν μικρή μου είχαν χαρίσει ένα LP στο οποίο ένας γνωστός Γερμανός ηθοποιός ακουγόταν να διαβάζει ολόκληρη την Ιλιάδα.

 Ερωτεύτηκα απόλυτα τον Οδυσσέα, τις περιπέτειές του και τη σχέση του με τον σκύλο του, που τελικά ήταν ο μόνος που τον θυμήθηκε και αναγνώρισε το αφεντικό του μετά από 20 χρόνια. Όλη αυτή η συναρπαστική ιστορία με σημάδεψε. Αργότερα ως έφηβη ερχόμουν στην Ελλάδα για διακοπές κάθε καλοκαίρι και μάλιστα εμφανιζόμουν ως περφόρμερ και στο Ωδείο Ηρώδου του Αττικού. Τα λόγια είναι φτωχά για να περιγράψω το πόσο ενθουσιασμένη νιώθω. Φυσικά η χώρα σας έχει και σπουδαίες σύγχρονες κλειστές αίθουσες μουσικής, αλλά τίποτα δεν συγκρίνεται με το Ωδείο Ηρώδου του Αττικού.

Το Ηρώδειο είναι ένα μέρος με έντονη πνευματικότητα. Το γεγονός ότι στέκεσαι εκεί και σηκώνοντας το κεφάλι σου βλέπεις την Ακρόπολη και ίσως την πανσέληνο, είναι καταπληκτικό. Είναι το πιο υπέροχο μέρος για να παίζεις μουσική στον κόσμο.

Οι αρχαίοι Έλληνες κατά κάποιο τρόπο διαμόρφωσαν τη ζωή μου. Και φυσικά η ελληνική μυθολογία. Φιλήμων και Βαυκίδα φωνάζω τα δύο κατοικίδια πουλιά μου. 

Γιατί η ιστορία αυτή αντιπροσώπευε για μένα -στα πρώτα ρομαντικά μου χρόνια -το πώς θα πρέπει να είναι ιδανικά ο έρωτας. Αιώνιος. Ο ένας μεταμορφώνεται σε δέντρο και εκείνη που μένει πίσω κάθεται στη σκιά του και βρίσκεται σε ατέρμονο διάλογο με το ταίρι της, για πάντα.

 Η ελληνική μυθολογία και ο Όμηρος επηρέασαν πολύ την ηθική μου, αναφορικά με την κατανόηση του κόσμου.

 Ένας από τους καλύτερους φίλους μου μένει μόνιμα στη Σύρο και έχω ταξιδέψει στα περισσότερα ελληνικά νησιά, που είναι μαγευτικά. Όταν έρχομαι στην Ελλάδα με πηγαίνουν για να ακούσουμε παραδοσιακή ελληνική μουσική και μπουζούκι. Αλλά σαν περφόρμερ τίποτα δεν μπορεί να ξεπεράσει το Ηρώδειο.

Η θρυλική βιολονίστρια Anne-Sophie Mutter στο News 24/7: "Ο Όμηρος διαμόρφωσε τη ζωή μου"

ΠΗΓΗ

Με το  ομηρικό δοξάρι και το μυθικό   βιολί   μιας    μελωδίας μουσικής σε άνοδο συνείδησης κβαντικής της νέας εποχής

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Όλα είναι δρόμος... αρκεί να είναι ένα μονοπάτι με καρδιά