Τετάρτη 21 Ιουνίου 2023

Τα Ομηρικά Έπη ως μέθοδος αυτοπραγμάτωσης



10. Ο Καιρός του Τόξου

Τα Ομηρικά Έπη είναι ένα συγκλονιστικό εγχειρίδιο με οδηγίες επιβίωσης για κάθε άνθρωπο που θέλει να κάνει το ταξίδι του Οδυσσέα και μέσα από αυτό να μάθει τον κόσμο, να κατανοήσει τον κόσμο και τον εαυτό του  με μία διαδικασία διαλεκτικής αλληλεπίδρασης.

 Τα Ομηρικά Έπη, δεν είναι μόνο μία μέθοδος αυτοπραγμάτωσης που θα οδηγούσε σε μία ασκητική αποχή από τα κοινωνικά προβλήματα, το κοινωνικό γίγνεσθαι με μία διαρκή ομφαλοσκόπηση στον καναπέ ενός ψυχολόγου ή  κάτω από το καλυμμαύχι ενός παπά και θα ζητούσε συγχώρεση για τις αμαρτίες του.

 Είναι πέρα από αυτά και, πολύ περισσότερο από αυτά που πάσχουν, από μία εγωμανία και ένα  εγωκεντρισμό στα θέματα τα βασικά, γιατί είναι πολύ πρακτικά  "στο εδώ και τώρα". Όχι στον  αφύσικο μοναχισμό  και σε κάποιο παράδεισο έξω από τη ζωή,  αφιερωμένο στο Θεό.  Δεν έχει ανάγκη κανείς  θεός από τις αφιερώσεις μας, αλίμονο, αν τις είχε ανάγκη,  τι θεός θα ήταν, ... Γεννηθήκαμε για να ζήσουμε αυτή τη ζωή και να την περπατήσουμε  όρθιοι γενναίοι και δυνατοί.  Και, όχι φυσικά να βουλιάξουμε  στις ατελείωτες ψυχολογικές αναλύσεις με τη βοήθεια ψυχολόγων που δεν είναι και το καλύτερο παράδειγμα προσωπικής ζωής.  Όλο λόγια είναι και καθόλου έργα. Ο καλός ψυχολόγος, ο καλός παπάς σε μια επίσκεψη θα σου πει αυτό που χρειάζεται να κάνεις. Δεν θα χρειαστείς δεύτερη, ακόμη και ο καλός γιατρός. Οι πολλές και συνεχείς επισκέψεις, αποδεικνύουν την εξάρτηση σου και την ανικανότητα των συνέδρων να λύσουν το πρόβλημα σου, βοηθώντας την τσεπη τους.

Έχετε ακούσει σε κανένα ψυχολόγο να σας πει να μάθετε λίγη ιστορία, λίγη φυσική, που και ο ίδιος αγνοεί; Έχετε ακούσει από κανέναν παπά θα σας συμβουλέψει να μάθετε και λίγο μαθηματικά για να μπορείτε να κατανοήσετε μία πρόταση λογική στα βασικά; Με την Βίβλο δεν  μπορείτε να πάτε και πολύ μακριά..... δεν υπάρχει ούτε μια λέξη που να εξυμνεί την ανθρώπινη έμφυτη ευφυία, μόνο υπακοή και δουλεία. Αυτό  τους συμφέρει.

 Δεν θα στο πουν ποτέ, γιατί συντηρούν ένα πλήθος ανεύθυνων ανθρώπων,  που απλώς τους χαϊδεύουν τα αυτιά με μία πελατεία που τους βολεύει αρκετά.Τα Ομηρικά Έπη δεν είναι η εύκολη λύση των παπάδων και των ψυχολόγων, είναι  "υπεύθυνη λύση"  ενός ανθρώπου που αναλαμβάνει την ευθύνη της ύπαρξης του και της ζωής του, να την περπατήσει σε αυτή τη γη. Αν οι παπάδες και  οι ψυχολόγοι ήταν καλοί και σωστοί, το πρόβλημά σου θα είχε λυθεί με την πρώτη συνεδρία και δεν θα χρειαζόσουν ατελείωτες επισκέψεις και συνεδρίες, γι αυτό που δεν θα τολμήσουν να σου πουν  ποτέ.  Σε βλέπουν σαν πελάτη τους και   σου χαιδεύουν τα αυτιά.  Σε κρατούν σε μια βολική  ημιμάθεια, στο  "αναλυσέ το" ξανά και ξανα. Κάνουν, αυτά τα κακομαθημένα ανώριμα  παιδιά. Λείπει το βασικό.  Η ευθύνη και, σου αρέσει να την μεταθέτεις  κάπου αλλού κάπου και κάποτε.

 Στα Ομηρικά Έπη, όμως, όλοι είναι υπεύθυνοι για τη ζωή τους τα λάθη τους τα σωστά και τις επιλογές τους και αυτό είναι το πρώτο, που μας διδάσκουν τα ΈΠΗ  αυτά. τα ηρωικά. Ένα Ηρωικό τρόπο ζωής.

 Τα Ομηρικά Έπη είναι το ταξίδι ενός ευφυούς ανθρώπου, τολμηρού γενναίου περιπετειώδες που θέλει να γνωρίσει τον εαυτό του μέσα από ένα κοινωνικό γίγνεσθαι,  περνώντας μέσα από όλα και μη μένοντας πουθενά. Που τα έβαλε ακόμη και με ένα μεγάλο θεό, τον Ποσειδώνα, ένας απλός θνητός γιατί δεν  μπορεί να ζει, γονατιστός της Γερακίνας, ο  γιος.

 Ο Οδυσσέας έχει τη δική του ηθική, τους δικούς του κανόνες,  είναι μέσα στο σύστημα, insider, μπαίνει  μέσα στο Δούρειο Ίππο,  μπαίνει μέσα στο παλάτι της Ιθάκης, αλλά ταυτόχρονα είναι και έξω από αυτό, outsider γιατί είναι έξω από την επιρροή της κοινωνικής της εκάστοτε κοινωνικής διαμόρφωσης και του εκάστοτε Matrix.

 Αν δεν ήταν έτσι, δεν θα μπορούσε να κάνει τίποτα και δεν θα μπορούσε να γνωρίσει τίποτα. Θα είχε απορροφηθεί από τα συστήματα εξουσίας και θα ειχε συμβιβαστεί με μια θεσούλα και μια κοιλίτσα στρογγυλή και θα έκανε φιλολογικές αναλύσεις των Επών στο  απλό επίπεδο της   ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑΣ πληροφορίας. Δεν είναι κακό, αλλά, δεν είναι αρκετό.

Τα Ομηρικά Έπη είναι ατίθασα τολμηρά ,δεν σου χρυσώνουν το  χάπι, δεν σου χαρίζονται . Είναι Δένδρο ΦΩΤΙΑ. Είναι το ΔΕΝΔΡΟ που έφτιαξε ο Οδυσσέας με τα χέρια του. Κρατούν ένα ΤΟΞΟ και έχουν ένα ευθύ  ΒΕΛΟΣ για τον καθενα που τα πλησιάζει  ιδιοτελώς και πονηρά. Είναι κλειδωμένα, έχει φροντίσει ο Ποιητής για αυτό που τα συνέθεσε και τραγούδησε  και  το ΚΛΕΙΔΙ το κρατά η Πηνελόπη στο θησαυροφυλάκιο του παλατιού και τα ανώτερα δωματια του ΝΟΥ. Θα πρέπει να ανεβείς εκεί για να το πάρεις και να αποδείξεις ότι είσαι αυτός που έχεις την κάνει όλη την διαδρομή με τους αξιοσημείωτους Σταθμούς, σε πορεία ζωής συνεπή.

Άμα τη ενηλικίωση σου, θα πρέπει να κάνεις το ταξίδι στην Τροία, θα πρέπει να πάρεις τη δική σου προσωπική Τροία  και να  την κατακτήσεις  για τα χρειώδη  και τα βασικά.  Χωρίς να πάρεις την ΤΡΟΙΑ  δεν έχει επιστροφή, δεν έχει ταξίδι και καμιά Ιθάκη δεν θα σε  καρτερεί..

 Η Τροία πέφτει δύσκολα, γιατί η Τροία είναι  οι κατ΄εξοχήν "Κανόνες " του Συστήματος.  Είναι οι πλούσιοι  με λεφτά κλεμμένα, που χτίζουν τα τείχη της Τροίας, τα ψηλα  και σου κλέβουν τα υλικά τα βασικά αγαθά. Δεν έχεις πολλές λύσεις, σε ένα καπιταλιστικό κομμουνιστικό  φεουδαρχικό  χριστιανικό   ή αυτοκρατορικό σύστημα. Στην ουσία, παλιά, δεν είχες καμιά. Οι βασιλιάδες οι αυτοκράτορες οι φεουδάρχες και οι  πατριάρχες της θεοκρατίας  οι αρχιτέκτονες των ΤΕΙΧΩΝ δεν θα σου επέτρεπαν  ποτέ να τους αμφισβητήσεις,, ούτε  καν να πλησιάσεις.  Είχανε το χέρι, είχανε το πεπόνι ,είχανε και το μαχαίρι και κάνανε ότι θέλαν. Ευτυχώς τώρα αλλάξανε οι παντοδυναμίες τους και  μπορούμε να προχωρήσουμε  μπροστά.

 Άμα πάρεις την Τροία, δύο δρόμοι ανοίγονται μπροστά σου, σαν  τους δρόμους του Ηρακλή, ο ένας της Αρετής και ο άλλος, της Κακίας. Άμα δεν κατανοείς και δεν ξέρεις ιστορία και τα βασικά συστήματα της εξουσίας πως σε  κυβερνούν  και πως σε  χειραγωγούν, βήμα δεν μπορείς να κάνεις μετά. Ξεκίνα από τα βασικά και μην παπαγαλίζει αρχαία ρητά, να τα  εφαρμόζεις κιόλας.

 Αν πάρεις την Τροία και αρχίζουν να σου αρέσουν τα λεφτά ,η μαλθακότητα, θα  αρχίσεις να μοιάζεις  με αυτό  που πολέμησες και γκρέμισες.  Θα αρχίσεις να χτίζεις βίλες και επαύλεις με κάμερες και φύλακες ασφαλείας θα   αποκτήσεις γούστα  "ακριβά" φθηναίνοντας,  θα κυκλοφορείς με ακριβά αυτοκίνητα, πτωχαίνοντας σε συνείδηση και να γίνεσαι πρόεδρος και γραμματέας Τρωικών  Οργανισμών.  Θα αρχίσεις να γίνεσαι ένας Τρώας ένα τρωκτικό που ροκανίζει τη ζωή των άλλων  κλέβοντας τον μόχθο τους και θα κλειστείς στα ΤΕΙΧΗ  σου, ούτε που θα να ακούσεις τον ήχο  που τα κτίζανε 

Το να φύγεις, από μία βολεμένη θέση, που με πολύ κόπο κατέκτησες και να ξεκινήσεις ένα ταξίδι στο Άγνωστο, είναι μία πολύ μεγάλη απόφαση. Είναι μία απόφαση ηρωική και δεν έχεις καμία εγγύηση ότι το ταξίδι αυτό θα σε βγάλει σε στεριά ασφαλή.

 Λίγοι το αποτολμούν και με αυτούς τους λίγους, ο κόσμος συνεχίζει να εξελίσσεται γιατί εξελίσσουν μία συνείδηση ηρωική. Οι υπόλοιποι ζουν την ήσυχη ζωή της σαραντοπαδαρούσας, έρποντας στη γη.

 Σε αυτό το ταξίδι το μεγάλο το μακρύ, τις περισσότερες φορές θα είσαι μόνος και αυτό είναι το πιο δύσκολο αλλά αυτή η μοναξιά να σε οδηγήσει και σε μία αυτογνωσία βαθιά.

 Όταν φτάσεις στην Ιθάκη θα βρεθείς με λίγους Και θα δεις ένα  "νησί "  υλικά  πνευματικά λεηλατημένο ενεργειακά  ηθικά από πολλούς.

 Δύο σκέψεις θα περάσουμε  από το μυαλό σου.

 Να φύγεις ξανά, με το ίδιο πλοίο,  όπως όπως ήρθες και, το πολύ-πολύ να πάρεις και δυο-τρεις δικούς μου ανθρώπους και να μην επιστρέψεις ποτέ ξανά, σε αυτή την κατάντια  την άδεια ζωή, την ανοησία την απανθρωπιά.

Είναι η εύκολη λύση

 Να φύγεις και να πας πού;  Όπου και να πας, αυτή η πόλη, αυτή η κατεστραμμένη πόλη και Πολιτεία της Ιθάκης, αυτό το νησί, θα σε ακολουθεί παντού σε όλη τη γη, σε μία  ζωή χαλασμένη. 

 θα μείνεις

 Θα μείνεις και θα κάνεις τι;

Οι Μνηστήρες είναι πολλοί. Και δεν είναι μόνο αυτοί, είναι ο Ίρος, οι δούλες οι δούλοι και ο Μελάνθιος. Είναι πολλοί μέσα και έξω μέσα και έξω σου.  Είναι και οι σύντροφοι σου οι παλιοί, που έχουνε βολευτεί με κάποια θεσούλα, παπάδες και κομματικοί αρχηγοί, τρώνε και πίνουν από το βράδυ ως το πρωί.

Τα Ομηρικά έπη δεν είναι μόνο μία μέθοδο αυτοπραγμάτωσης με ατέλειωτες ομφαλοσκοπήσεις μιας μίζερης συνηθισμένης  ζωής, ούτε μία φιλολογική ανάλυση εφησυχασμένης  συνείδησης μικροαστικής και Λαιστρυγόνων καθηγητών που  "σκοτώνουν τον Όμηρο", διυλίζοντας τον κώνωπα  στο γερούντιο, σε μία συνεχή παραφιλογία και ποτέ δεν μιλούν για την ΟΥΣΙΑ.

 Τα Ομηρικά Έπη είναι  "μία πολιτική πράξη"  παρέμβαση δυναμικής.  Γιατί βάζουν  το άτομο σε μία  κοινωνική  αλληλεπίδραση σημαντική. Επειδή ακριβώς, απευθύνονται στο άτομο με  την ευθύνη  της ύπαρξή του σε μία κοινωνία πολιτών με  την κοινωνική συμμετοχή.

 Ο Όμηρος, ήταν  ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ  για την εποχή του και αποτέλεσε το θεμέλιο για μία  ΝΟΗΜΟΝΑ κοινωνία που θα εξελιχθεί με Φαιά Ουσία κε κέντρο τον άνθρωπο. Ο Τηλέμαχος επιστρέφει με το πλοίο του Νοήμονος.

 Γιατί ο Όμηρος μιλάει για τον άνθρωπο για τους αγώνες του και τις περιπέτειες του για τα λάθη του για τη νίκη του.

 Δεν μιλάει για τους θεούς, οι θεοί έχουν τα προβλήματά τους, πότε είναι υπέρ, πότε κατά, και αυτή είναι μεγάλη διαφορά από όλα τα βιβλία τα θεολογικά και τα θεοκρατικά.

 Ο Οδυσσέας δεν είναι ο παπάς  που θα  δοξάζει τον Θεό από το βράδυ έως το πρωί, σαν βοσκός της Λεμουρίας με το κοπάδι του.  Τόλμησε να τα βάλει με  ένα θεό, αδερφό του  Διός. Ο Οδυσσέας έχει τη δική του ηθική και αισθητική αλλά ,ξέρεις ότι μπορείς να βασιστείς  σε αυτόν, δεν θα σε προδώσει ποτέ, ουτε αυτό που αγαπά. 

Ο Οδυσσέας δεν είναι ο άνθρωπος που θα γινόταν ο γαμπρός του Αλκίνοου και να παντρευτεί την νεαρή κόρη  του και να αράξει σε ένα αστικό κοινοβούλιο  σώγαμπρος, να πίνει και να τρώει σε χλιδάτη ζωή.

 Ο Οδυσσέας δεν είναι ο άνδρας που θα καθίσει στο σπίτι με την ρόμπα και τις παντόφλες, να αρχίσει να κυνηγάει τις δούλες στο κελάρι,  να παίζει τζόγο με τον Αντίνοο , να  στείλει τον γιο του να πολεμήσει και την  Πηνελόπη να του φέρει λεφτά, να καλοπερνά και μετά να παραπονείται για τον φενιμισμό υποκριτικά.

 Θα πάει ο ίδιος.

 Ο Οδυσσέας  δεν θα επιβάλει τη θέλησή του στην Πηνελόπη γυρίζοντας με την παλλακίδα και λέγοντας  "δοξάστε με " σαν Αγαμέμνων.

 Θα διερευνήσει θα ανιχνεύσει την πραγματική θέληση και επιθυμία της Πηνελόπης και θα τη σεβαστεί , όποια και να είναι αυτή. Ο  Οδυσσέας δεν είναι ο άνδρας που θα καταδεχθεί να βιάσει μία γυναίκα ή να  εκβιάσει ποια γυναίκα, ακόμη και αν η σύζυγος του.

 Γιατί ο Οδυσσέας είναι ένας ελεύθερος άνθρωπος και θέλει και οι άνθρωποι κοντά του να είναι ελεύθεροι και αυτοί ειδικά οι άνθρωποι που αγαπάει πολύ.

 Κοντολογίς ο Οδυσσέας είναι  "ο εγκληματίας  της σκέψης "  και για αυτό κυνηγήθηκε από την αστυνομία της Σκέψης, γιατί τόλμησε να σκεφτεί, τολμάει να ΣΚΕΠΤΕΤΑΙ,  κόντρα στο αδύνατον. 

Λίγοι είναι οι  Οδυσσείς, αλλά για αυτούς τους λίγους, αξίζει ο κόσμος να ζείς.

 Τα Ομηρικά έπη είναι πολιτική πράξη , είναι μια  " Ένοπλη Επανάσταση " μόνο που αυτή την φορά τα ΟΠΛΑ είναι πνευματικά και είναι οι Λέξεις και τα ΟΝΟΜΑΤΑ των Ομηρικών Επών, ισχυρά και ακατανίκητα. Βρίσκουν ακριβώς τον Στόχο τους όταν εκφωνούνται γιατί έχουν ζυμωθεί με την πρόθεση του αγορευτή ποιητή.

Γιατί είναι, μία επανάσταση κβαντικής αλλαγής  με  στόχο  το κέντρο του Ήλιου   σε συνείδηση  αλουργίδας φασμανταγορική 

 Ας συμμετέχουμε όλοι σε αυτά  για έναν καλύτερο κόσμο καθαρό και ένα  εύνομο  ΝΗΣΙ, την Ελλάδα μας που μπαίνει στην καινούργια εποχή με μια πρόταση για την ανθρωπότητα, καινοφανή!

Αστραία



 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Όλα είναι δρόμος... αρκεί να είναι ένα μονοπάτι με καρδιά