Κυριακή, 4 Μαΐου 2014

Το Όραμα της Ομηρικής Πολιτείας


Κάθε σπίτι έχει μια σκεπή, κάθε σύννεφο  φέρει  σταγόνες από μία βροχή, κάθε αστέρι κρύβει μια ευχή. Κάθε  απολλώνια  συνείδηση γυρεύει ένα δήλιο νησί να γεννηθεί, κάθε θάλασσα έχει ένα καημό για  ένα ταξιδευτή, κάθε όνειρο μία καρδιά τηλεμαχική, κάθε ταξίδι  μία διαδρομή, κάθε όραμα μία πνοή πνευματική. 
Κάθε πολιτεία ένα οραματιστή.

Έχω ένα όνειρο θα έλεγε  ο Λούθηρ  Μάρτιν Κιγκ.
  Έχω ένα  όραμα  λέω  σήμερα εδώ για μια πολιτεία ομηρική αγαπητοί μου σύνεδροι και ευήκοοι  ακροατές της σημερινής συνάντησης για το   όραμα του Ελληνισμού.

Ο  Χ.Τρικούπης ονειρεύτηκε την γέφυρα στο Ρίο Αντίριο, οι αδελφοί Ράιτ  ένα αεροπλάνο που θα πετούσε, και ο Θ.  Κολοκοτρώνης μία ελεύθερη Ελλάδα από ένα ληστρικό ζυγό.

 Έχω ένα   όνειρο και ένα όραμα που  θα ήθελα    να μοιρασθώ μαζί σας   και αφορά   μία ιδανική Ομηρική Πολιτεία  στη μεταοδυσσειακή  μεταομηρική εποχή. Το όνειρο μου λοιπόν   είναι η δημιουργία μιας    μαγικής  χώρας  της ΟΜΗΡΟΥΠΟΛΗΣ  Homerland στην  μεταομηρική  Ελλάδα.
 Είναι τελείως ουτοπικό το όνειρο αυτό;
Ίσως όχι . Και εδώ οπωσδήποτε  θα χρειαστεί η   η  δημιουργική φαντασία  και η ευφυής συνεργασία όλων μας  παράλληλα με την δημιουργία ενός   συλλόγου των   ΟΜΗΡΙΣΤΩΝ   για να επιβλέπει και  να οργανώνει αυτή την προσπάθεια μαζί με όλα τα μέλη της τους πολίτες της Ομηρικής Πολιτείας που θα την στηρίζουν και θα την πλαισιώνουν ευφάνταστα και  αρμονικά.
 Νοήμονες Πολίτες της  Ομηρικής Χώρας   εξακολουθώντας   να βλέπουμε τον κόσμο  από την ΑΡΧΗ με την αθωότητα που είχαμε  όταν  ήμασταν παιδιά και παίζοντας με τα παιδιά μας…. σαν παιδιά. Ταξιδεύοντας σε μαγικές ονειροχώρες  με τα φτερά της  ευφάνταστης δημιουργίας.

 Αυτό που ταλανίζει   σήμερα την χώρα, το διαδίκτυο και  όχι  μόνο,   είναι   η απουσία αισθητικής   που στην ουσία είναι  έλλειψη ηθικής και αρετής. Δυστυχώς είναι  κυρίως  έλλειψη αξιών ιδανικών  οραμάτων  και όχι ακριβώς  χρημάτων .Τα χρήματα θα μπορούσαν να βρεθούν   σε ένα  κόσμο  της  Ύλης  δικαιότερο  αρμονικότερο και σοφότερο και   ντύνοντας το Πνεύμα με ρούχα ανθρωπιάς και αξιοπρέπειας , προστατεύοντας  το  για να  εξελιχθεί  και να ανυψωθεί    στη θέση που του  ταιριάζει, τον δίκαιο Άνθρωπο με γνώση και αυτογνωσία.

Είναι η  ανθρώπινη ζωή είναι μια Ιλιάδα και Οδύσσεια ; Ποιος ήταν ο Όμηρος; Ποιος είναι  ο Όμηρος; Τι ήταν; Τι είναι τα Ομηρικά Έπη;

Ο Όμηρος ήταν ένας   Ποιητής του ονειροχρόνου ταξιδευτής. Επισκέφθηκε την Αιωνιότητα , ταξίδεψε μέσα της και μας την μετέφερε  σε δημιουργική  γραφή καταγραφή  γεγονότων ιστορικών αλληγορικών  προσωπικών  και  συλλογικών.
 Τα Ομηρικά Έπη είναι το ΔΩΡΟ του.
Το Δώρο   της ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ  στην ανθρωπότητα που έκρυψε  μέσα στις ΛΕΞΕΙΣ του στο άντρο των ΟΜΗΡΙΚΩΝ ΕΠΩΝ.
Αν ρίξουμε μια ματιά γύρω μας και αναλογιστούμε την ανθρώπινη ιστορία  διαπιστώνουμε οξυδερκώς πως η ανθρώπινη ζωή είναι μια Ιλιάδα και Οδύσσεια και όλοι οι χαρακτήρες τα εμπόδια οι παγίδες είναι σκιαγραφημένοι με την ομηρική γραφή. Είναι ο χάρτης για κάθε μικρό ή μεγάλο εξερευνητή και ο φάρος για να μην στα άγρια κύματα του Ποσειδώνος χαθεί.
Ποιος είναι ο μεγάλος πρωταγωνιστής των Ομηρικών Επών;
Ο Οδυσσέας, ο Αχιλλέας, ο Έκτωρ, η Ελένη, η Πηνελόπη, η Αφροδίτη, η Αθηνά ; 'Όλοι και τίποτα αυτά.
Ο μεγάλος πρωταγωνιστής των Ομηρικών Επών είναι ο ΛΟΓΟΣ.
(Ο λόγος ο Ελληνικός φως της Οικουμένης)
Δυναμικός μαχητικός λογικός εύστροφος συναισθηματικός καθαρός τακτοποιημένος βαθύς μυστικός ρομαντικός πολεμικός ηγετικός  διακριτικά ενωτικός . Κυρίως ΕΝΟΠΛΟΣ με οπλισμό τονισμό αρμονία και ρυθμό μουσικό.Πανταχού παρών και τα πάντα  ερμηνευτικά εξηγών  μαχόμενος από κοντά Αγχέμαχος και από μακριά Τηλέμαχος . Τα πάντα να συμβαίνουν  να λαμβάνουν χώρα  και χώρο εξ αιτίας του  στον αέναο χορό των  λέξεων του κοσμικού ήχου της συμπαντικής δημιουργίας.

Τι κάνει ο Οδυσσέας όταν φθάνει στην Ιθάκη;
Όταν ο Οδυσσέας φτάνει στην Ιθάκη, η μεγίστη επιθυμία του  δεν είναι  παρά να πάρει πίσω  τον κόσμο που του έκλεψαν και ό,τι του ανήκει και ξεκινά από τις ΛΕΞΕΙΣ του, την έννοια και την σημασία τους.
Λέξεις όπως  ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ, ΠΑΤΡΙΔΑ ,ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ, ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ, ΤΙΜΗ.
Γιατί πρώτα σου κλέβουν τις λέξεις και μετά τα ΟΝΕΙΡΑ και  την ΖΩΗ.

Κανένα όνομα στα Ομηρικά έπη δεν είναι δοσμένο στην τύχη!
 Είναι ο ΕΥΜΑΙΟΣ, η καλή γέννηση, η ΕΥΡΥΚΛΕΙΑ η  δόξα των Επών, η ΠΗΝΕΛΟΠΗ, αυτή που ξετυλίγει την ανέμη, ο ΤΗΛΕΜΑΧΟΣ, αυτός που  μάχεται από μακριά, ο ΦΙΛΟΙΤΙΟΣ ο  άνθρωπος της τύχης, ο ΑΝΤΙΝΟΟΣ αυτός που αντιμάχεται τον ΝΟΥ, ο ΑΜΦΙΝΟΜΟΣ η αμφινομία του νόμου.

Ο ΟΜΗΡΟΣ  δημιουργός τους έχει κρύψει τα δώρα τους και τα νοήματα τους στο άντρο των Ναϊδων ύστερα από τον διάλογο του με την Αθηνά κάτω από μία ελιά  πριν ξεκινήσει την διαδρομή για το παλάτι του Νου και διεκδικήσει   την ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ του και την ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ  με μια ευθύγραμμη δρασκελιά.
Στο χέρι μας είναι να τα αποκρυπτογραφήσουμε και να πάρουμε την ζωή μας πίσω με όλα τα όνειρα που κάναμε σαν ΤΗΛΕΜΑΧΟΙ ΠΑΙΔΙΑ.


«Η αρχαία Ελλάδα δεν μπορεί να λειτουργήσει σαν στείρο
πρότυπο και μοντέλο μίμησης, όπως και κάθε παρελθόν έργο,
αλλά σαν σπέρμα δυνατό, κέντρισμα, πηγή έμπνευσης και
εφαλτήριο».Κ. Καστοριάδης


ΤΥΚΤΗ, ΠΗΓΗ ιδεών είναι η Αρχαία Ελλάδα!

Σας ασπάζομαι  Αστραία
Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας
και την Αμφικτυονία  του Ελληνισμού για την φιλοξενία.

Η Ομηρική Πολιτεία , η Ιδέα της αφιερώνεται στον πατέρα μου τον Λεωνίδα Μπαλούμη, στην  ιδιαίτερη πατρίδα μου την Ήπειρο, την μητρίδα του Αλέξανδρου, που ίσως να ήταν στην ευρύτερη επικράτεια του Οδυσσέα αφού λέει στην Πηνελόπη   σαν Αίθων  πως έρχεται, καταφθάνει  με Θεσπρωτικό πλοίο.

4 Μαίου 2014
Γ” Παγκόσμιο συνέδριο Αμφικτυόνων με θέμα 
(Ο λόγος ο Ελληνικός φως της Οικουμένης) 


2 σχόλια:

  1. Θα ήταν ιδιαίτερα ενδιαφέρον αν θα μπορούσε να δημιουργηθεί κάτι τέτοιο. Συγχαρητήρια για τη σκέψη σας και μακάρι και για την υλοποίησή της.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Θα δημιουργηθεί κάποια στιγμή οπωσδήποτε
    θα υλοποιηθεί
    και στο φυσικό πεδίο της Ύλης
    γιατί γερά έχει θεμελιωθεί στο χώρο των Ιδεών.
    Το "βλέπω" σε ένα δύο χρόνια το πολύ.
    Σε ευχαριστώ όποιος η όποια και να είσαι.
    Αστραία

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Όλα είναι δρόμος... αρκεί να είναι ένα μονοπάτι με καρδιά